Apple haalt 72% van de App Store omzet uit in-app-verkoop apps


Maar liefst 72% van de omzet uit de Apple app store wordt gegenereerd door apps met in-app verkoopmogelijkheden. Dat zegt Distimo in een rapport dat ze voor de developers community van Verizon hebben gemaakt.

Het rapport, "Meet the machine: innovation to get your app in gear" is momenteel te vinden op Slidesharenet en geeft interessante info de waarde en kosten van applicaties in de verschillende app winkeltjes van Microsoft, Apple en Google.

NieuweMobiel iPhone-app
Ook NieuweMobiel.NL heeft een eigen app

Op de eerste plaats blijken de prijzen van de verschillende applicaties fors te verschillen. Een app voor de iPad kost gemiddeld zo'n 5,26 dollar, terwijl voor de iPhone een applicatie gemiddeld 3,84 dollar kost. Ook blijkt dat Apple duurder is dan Android en WP7, die gemiddeld zo'n 3,30 dollar in rekening brengen (WP7 3,29 dollar). Beide merken hadden ook het hoogste percentage gratis applicaties (Android 62%, WP7 46%).

De populairste applicaties zijn in prijs lager dan de gemiddelde prijs voor een app. De Average selling price voor de populairste iPad apps was 3,94 dollar en die van de iPhone 1,47 dollar. Ook viel op dat de prijzen voor applicaties fors omlaag gaan. In een jaar tijd is de prijs voor de populairste iPad apps met 21% afgenomen, voor de iPhone was dit zelfs 27%.

Opmerkelijk

Een bijzonder opmerkelijke constatering had betrekking op de applicatiewinkel van Apple. Distimo kwam erachter dat zo'n 4 procent van alle applicaties in-app verkoopmogelijkheden hebben. Vorig jaar kwam nog zo'n 28% van de omzet van de iPhone app store uit dergelijke apps. In juli 2011 is dat zelfs 72% van de omzet geworden! De cijfers geven aan dat het in-app verkoopmodel erg succesvol is.

Bron: Slideshare.net


Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel