Concurrenten Apple bijten terug

· 6 reacties


Steve Jobs heeft de woede van concurrenten op de hals gehaald. De persconferentie over problemen met de Apple iPhone 4 begon met een vergelijking met een BlackBerry Bold 9700, de HTC Droid Eris en de Samsung Omnia II.

Deze toestellen zouden met precies dezelfde problemen kampen als de iPhone 4. De concurrentie reageerde onmiddelijk op deze aanval. Vooral RIM, de maker van de BlackBerry Bold 9700, was woest. In niet mis te verstane woorden uiten de CEO's van het bedrijf hun onvrede. Mike Lazaridis en Jim Balsillie schrijven: "Apple's poging om RIM mee te trekken in zijn eigen debacle is niet acceptabel. (...) Eén ding is zeker, klanten van RIM hebben geen case voor hun smartphone nodig als ze fatsoenlijk ontvangst willen hebben".

HTC komt met eigen cijfers

HTC dient Apple van repliek met cijfers van het aantal consumenten dat met technische problemen naar de helpdesk belde. Apple maakte vrijdagavond bekend dat 0.55% van de kopers van een iPhone 4 met klachten naar de helpdesk belden. Jobs wilde met die informatie de antenneproblemen van de iPhone 4 relativeren. HTC meldde daarop dat de slechts 0.016% van de kopers van een Droid Eris contact opnamen met de helpdesk. Dat is 34 keer minder dan iPhone 4-gebruikers voor support belden, stelt het bedrijf om een lange neus naar Apple te trekken.

Nokia: ontvangst gaat boven design

De problemen met de iPhone 4 zijn voor Nokia reden om te melden dat het Finse merk bij het maken van een nieuwe telefoon altijd kiest voor ontvangstkwaliteit, ook als dat ten koste gaat van het design van een telefoon. Nokia impliceert daarmee dat Apple de tegenovergestelde keuze maakt.


Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel