LG verdient flink aan smartwatches


Echt doorgebroken zijn ze nog niet maar LG verdient intussen al flink aan al die slimme horloges. In 66,8 procent van alle smartwatches die in het eerste kwartaal van 2015 worden verkocht zit een scherm van LG.

LG maakt al langer beeldschermen en die verkopen ze ook aan de concurrentie. We vinden ze bijvoorbeeld terug in de iPhone. Waar we ze ook steeds vaker in terugvinden zijn de verschillende smartwatches. Een opkomende productgroep met veel potentie maar die nog niet echt is doorgebroken. Mogelijk brengt de Apple Watch daar verandering in. Ook die is uitgerust met een LG-scherm.

LG Watch Urbane fiets
Je vindt de schermen van LG onder andere in de eigen Watch Urbane

Afgelopen kwartaal rolden er bij LG Display maar liefst 8 miljoen schermpanelen van de band, het kwartaal daarvoor slechts 1,1 miljoen. Intussen zit er in 66,8 procent van alle smartwatches een LG-scherm. Hieraan verdient LG 186 miljoen dollar. Dat is zoveel dat het volgens marktonderzoeker DisplaySearch maar liefst 90,9 procent van de hele marktomvang voor z'n rekening neemt. En concurrenten zijn ver te zoeken. Samsung op plek 2 pakt slechts 3,1 procent van de koek. Reden dat LG het zo goed doet komt vanwege haar P-OLED schermen. Deze zijn energiezuinig, goedkoop en veelzijdig. Geen wonder dat we hem ook terugvinden in LG's eigen Watch Urbane.

Via: Business Korea


Vermelde toestellen

Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel