Vallende iPhone in bad elektrocuteert blondine


Een Russische vrouw is geëlektrocuteerd terwijl de iPhone die ze op dat moment aan het opladen was in bad viel. Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn maar mogelijk gebruikte de vrouw een niet originele lader.

Het lichaam van de vrouw werd ontdekt door haar huisgenote. Vermoedelijk was het slachtoffer net bezig met het updaten van haar status op VKontakte, de Russische tegenhanger van Facebook. Volgens het bericht ging hem om een iPhone 4. Alle officiële opladers en door Apple gecertificeerde laders behoren de stroomtoevoer te stoppen wanneer ze in het water belanden. Mogelijk maakte de vrouw daarom gebruik van een niet officiële oplader.

iPhone 4 in hands

Niet officiële opladers zijn vaker de oorzaak van persoonlijke ongelukken. De laders vatten nog wel eens vlam en in 2013 werd een Chinese vrouw geëlektrocuteerd terwijl ze aan het bellen was met haar iPhone toen deze aan de oplader lag. Mensen kopen vaak deze niet officiële opladers omdat ze goedkoper zijn of langer zijn dan Apple doorgaans meelevert. Let wel dat er bepaalde risico's mee gepaard gaan. Altijd oppassen dus.

Foto: David Martyn Hunt (cc)
Bron: Dailymail.co.uk


Vermelde toestellen


Praat mee over dit artikel