T-Mobile: Meer winst, minder klanten


Uit cijfers van het tweede kwartaal van T-Mobile Nederland blijkt dat het bedrijf 44% meer winst gemaakt heeft ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal klanten daalde met 19% door opschoning van het prepaidklantenbestand.

De daling van het aantal klanten van 5,4 miljoen tot 4,4 miljoen baart T-Mobile geen zorgen. Volgens woordvoerster Priscilla Tomasoa is kwaliteit van het klantenbestand belangrijker dan absolute aantallen. Door opschoning van niet-bellende prepaidklanten wist T-Mobile meer omzet per cliënt te halen. Per klant zette T-Mobile in het tweede kwartaal van 2009 29 euro om. Vorig jaar was dat nog 23 euro.

Investeringen

T-Mobile kampte in het tweede kwartaal met netwerkproblemen. Om dat op te lossen verdubbelde het bedrijf de capaciteit van bestaande masten, en worden masten bijgeplaatst. Het totaal van investeringen in het tweede kwartaal was 57 miljoen euro. 'Een belangrijk deel daarvan' ging volgens T-Mobile naar het opschalen van de netwerkcapaciteit.


Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel