Minister: geld terug bij langdurige telefoonstoring


Minister: geld terug bij langdurige telefoonstoring

Minister Kamp van Economische Zaken wil telecomoperators door een wetsvoorstel dwingen om gedupeerde klanten een vergoeding uit te keren bij een langdurige storing. Momenteel krijgen klanten geen abonnementsgeld terug bij een storing.

De minister wil dat telecombedrijven bij een storing langer dan 12 uur haar klanten gaan compenseren met één dag abonnementskosten. Duurt de storing tussen de 24 en 48 uur dan moeten er twee dagen gecompenseerd worden. Iedere extra dag storing levert dan één dag abonnementskosten aan compensatie op. Voorheen waren bedrijven hier niet toe verplicht, wat betekende dat klanten bij storing gewoon moesten betalen voor een niet geleverde dienst. De nieuwe compensatieregeling moet via een wetsvoorstel afgedwongen worden en geldt voor zowel particuliere als zakelijke klanten. De minister buigt zich op dit moment nog over het wetsvoorstel en verwacht dat aan het begin van 2014 voor te kunnen leggen aan de Tweede Kamer. Het staat telecomoperators vrij om de compensatieregeling nog voor die tijd toe te passen.


Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel