KPN: Minder SMS'jes door apps


KPN maakt bij de presentatie van haar resultaten over het eerste kwartaal van 2011 bekend dat de inkomsten door de klassieke spraak- en sms-abonnementen zijn gedaald, door stijgende communicatie via social media.

Het bedrijf wil de abonnementen veranderen, en deze meer opbouwen rond data dan op dit moment het geval is. KPN wil daarbij onderscheidend zijn door een goede service en hoge snelheid. In België en Duitsland, waar het bedrijf ook actief is, wil het voormalig staatsbedrijf versneld investeren in de uitrol van een mobiel breedbandnetwerk.

Ontslag

De plannen voor het de veranderingen in het bedrijf zijn onderdeel van een nieuwe strategie van topman Eelco Blok. Hij wil KPN op lange termijn winstgevend houden, en ziet een negatieve trend. De winst over het eerste kwartaal komt lager uit dan verwacht, op 5,3 miljard euro. Daarvan zijn vooral de medewerkers van het bedrijf slachtoffer. Tot 2015 moet een kwart van de Nederlandse werknemers van het bedrijf vertrekken. In de loop van de dag wordt bekend of dat gebeurt door gedwongen ontslagen.



Praat mee over dit artikel