Consumentenbond pakt Nederlandse operators aan met e-cards

· 2 reacties


De abonnementen die de drie Nederlandse operators T-mobile, KPN en Vodafone in het najaar van 2011 invoerden is een ergernis voor velen. De consumentenbond helpt klanten hun onvrede over te brengen middels een e-card aan de telecombedrijven.

Op de actiewebsite van de Consumentenbond, telecomplicaties genoemd, kun je een e-card naar keuze naar je eigen operator sturen. De kaartjes trekken de vergelijking tussen een supermarkt en de telecommarkt, en nemen daarbij de bekende ergernissen op de hak. Zo zijn er kaarten die gaan over het afronden van gesprekken op hele minuten, dure tarieven buiten de bundel, het verlopen van beltegoed, en de koppeling van MB’s aan belminuten bij de invoering van nieuwe tarieven.

Stroopwafels

De consumentenbond wil met de actie druk uitoefenen op de operators, om zo tot abonnementen te komen die beter aansluiten bij de wensen van klanten. Sinds de invoering van nieuwe abonnementen in het najaar van 2011 is mobiel bellen gemiddeld 15 procent duurder geworden. De operators zeggen meer geld nodig te hebben om in uitbreiding van het netwerk te investeren.

Doe mee op Consumentenbond.nl



Praat mee over dit artikel