Apple en Google meest waardevolle merken


Apple en Google meest waardevolle merken

Volgens onderzoek van Interbrand zijn Apple en Google de meest waardevolle merken ter wereld. De afgelopen dertien jaar was die eer weggelegd voor Coca Cola die daarmee direct naar plek drie gedegradeerd werd.

Niet dat Coca Cola als merknaam zoveel qua waarde moest inleveren, het komt voornamelijk door de stevige opmars van zowel Apple als Google. Zo is Apple momenteel 98,3 miljard dollar waard, voor Google moet 93,3 miljard worden neergelegd. Het recente succes van beide bedrijven heeft alles te maken met de iPhone, iPad en Android. Waar winnaars zijn zijn ook verliezers. Zo zakte Nokia naar plek 57, vorig jaar stond het nog op plek 19. BlackBerry verdween zelfs helemaal uit de top 100, al stond het vorig jaar al in de gevarenzone op plek 93. Samsung steeg overigens van plek 9 naar 8.

Bron: Interbrand.com


Vermelde toestellen


Praat mee over dit artikel