10 jaar Telfort - meer dan goed voor mekaar


De oerhollandse telecomaanbieder Telfort bestaat dit jaar 10 jaar en dat mag gevierd worden. De provider die roerige tijden heeft meegemaakt het afgelopen decenium en sindskort onder de vlag van KPN opereert viert feest de komende maanden.

De oerhollandse telecomaanbieder Telfort bestaat dit jaar 10 jaar en dat mag gevierd worden. De provider die roerige tijden heeft meegemaakt het afgelopen decennium en sindskort onder de vlag van KPN opereert viert feest de komende maanden en opent als eerste provider een heus providermuseum.

Het bedrijf ooit opgericht door BT en de NS heeft in de afgelopen jaren vele naamswijzigingen ondergaan. Binnen deze veranderingen bleef de ontwikkeling overeind van een bedrijf dat de klant voorop zet, financieel gezond is en momenteel de snelste groeiende operator is op het gebied van mobiele telefonie.

De gehele strategie van het bedrijf is erop gericht om mobiele gebruikers te bieden wat er momenteel in de markt gevraagd wordt zonder ook maar enige franje. Telfort is een marktvolger en biedt gebruikers niet de nieuwste technieken, maar wel alle standaard mogelijkheden als mobiel bellen, SMSen en MMSen tegen scherpe tarieven. Dit is het grote succes van Telfort.

En dat mag gevierd worden met een groot aantal speciale wedstrijden, prijzen en acties. Daaronder een unieke SMS bode genaamd "de Bonte Bodes" die het bericht persoonlijk bij de geadresseerde aflevert en opleest in een speciale uitdossing. Telfort biedt tevens via een wedstrijd de mogelijkheid aan om een jaar lang gratis in een Mini Cabrio te rijden.

In de toekomst wil men de strategie verder uitbreiden door op een nieuwe wijze de markt te benaderen. Het toverwoord segmentatie dat door vele partijen in de mobiele markt gepredikt wordt zal ook binnen Telfort worden toegepast. Binnen vier verschillende segmenten zal Telfort pakketten gaan aanbieden specifiek voor jongeren, vrouwen, babyboomers en de zakelijke markt. Door op deze manier de markt te bedienen zal het voor diverse mobiele gebruikers eenvoudiger zijn een pakket of abonnement af te stemmen op zijn of haar wensen.

Naast deze segmentatie binnen een provider zullen ook de telecomwinkels en de mobiele telefoon fabrikanten diverse lijnen en segmenten gaan aanbieden. Voorbeelden hiervan zijn de Walkman en Cyber-Shot series van Sony Ericsson en de fashion afdeling in The Phone House shops. In de toekomst zullen alle partijen de mobiele gebruiker beter kunnen bedienen. Telfort neemt daarin als provider alvast de eerste stappen.

Voor meer informatie over 10 Jaar Telfort en de speciale acties bezoek nu de website: www.tienjaargoedvoormekaar.nl

Telfort viert 10de verjaardag groots
Tien jaar goed voor mekaar

Telecomaanbieder Telfort bestaat dit jaar 10 jaar. In 1996 werd Telfort opgericht door BT en de NS. Sinds die tijd is er veel gebeurd. Naamswijzigingen, via O2 naar de beurs, weer van de beurs en diverse overnames. Een ding bleef tijdens alle ontwikkelingen overeind en dat is het eigenzinnige klantgerichte karakter. De verjaardag van Telfort wordt officieel op de symbolische datum 10-10-2006 gevierd.

'We zijn trots op de positie die we veroverd hebben in de Nederlandse markt. Vandaar dat we het niet op één dag willen vieren. Vanaf 1 augustus, 10 weken voor 10/10 starten activiteiten en promoties die je van een jarige mag verwachten voor klanten én niet-klanten. Daar doet Telfort natuurlijk niet moeilijk over,' aldus Stephanie Harmsen, algemeen directeur Telfort. Zij is eindverantwoordelijk voor het in Amsterdam Zuidoost gevestigde bedrijf. Telfort betrad destijds als 3e partij de markt na KPN en Libertel. 'Het thema van onze verjaardag is '10 jaar goed voor mekaar' en deze succesvolle lijn gaan we zeker voor onze klanten voortzetten', aldus Stephanie Harmsen.

In het kader van haar 10-jarig bestaan organiseert Telfort diverse acties en activiteiten voor iedereen. Het eerste ludieke evenement is al geweest, namelijk het Telfort Nederlands Kampioenschap SMS. Ook wordt er binnenkort onder meer een wedstrijd voor de bovenbouw van lagere scholen georganiseerd met als thema 'Ben jij ook op 10 oktober jarig? Doe dan mee en maak kans op een schaatsles van Team Telfort voor jouw hele klas'. Deze en diverse andere activiteiten worden aangekondigd via de speciale website www.tienjaargoedvoormekaar.nl.



Praat mee over dit artikel