KPN zwaait Hi uit, klanten worden overgezet

· 2 reacties


Vanaf 1 mei 2015 houdt Hi op te bestaan. Klanten worden overgezet naar KPN, dat eigenaar is van het jongerenmerk. Voor klanten verandert er los van de naam niets; bundels, prijzen en het gebruikte netwerk blijven gelijk.

Volgens KPN is het logisch dat Hi wordt samengevoegd met KPN, beide merken begonnen erg op elkaar te lijken. Hi leverde vooral grotere databundels om in de behoefte van haar veelal jongere klanten te voorzien. Ook KPN deed dat en dus is de stap logisch aldus KPN. KPN probeert klanten één op één over te zetten naar een abonnement van KPN. Als de bundels niet geheel overeenkomen dan krijgen klanten een hogere bundel. Prijzen blijven wel gewoon gelijk.

Hi wordt KPN

Ook voor Hi-klanten die via een prepaid aansluiting bellen geldt de wijziging. Klanten worden rond 1 mei overgezet en krijgen daarvan per sms een bevestiging. Simkaart en telefoonnummer blijven gewoon hetzelfde. Voor Hi-medewerkers en het telecomlandschap gaat de onzichtbare overgang echter niet op. De 52 Hi-winkels gaan dicht en KPN hoopt een groot deel van de medewerkers over te kunnen plaatsen. Hi werd in 1996 opgericht en bood toen uitsluitend prepaid aansluitingen aan. Naast Hi bezit KPN ook nog de merken Telfort en Simyo.



Praat mee over dit artikel