Panasonic VS6 review

Het heeft even geduurd voordat genoten kon worden van de nieuwe reeks Panasonic modellen, maar nu is één van de telgen uit de serie VS-modellen op de markt te verkrijgen.

Panasonic heeft namelijk een partner gevonden die speciale interesse had in het toestel. De VS6 is namelijk speciaal naar de markt gehaald door de The Phone House en wordt ook alleen door deze winkel en webshop gevoerd.

Het toestel is dan ook gevuld met The Phone House wallpapers en een The Phone House opstartlogo. Gelukkig geen thema's en andere data die men niet kan verwijderen zoals bij Vodafone Live!, T-mobile T-zones of I-mode modellen. De VS6 maakt verder deel uit van de al genoemde VS-serie, bestaande uit de VS2 (alleen verkrijgbaar in Rusland), VS3 (onder andere verkrijgbaar in België) en VS7 (alleen in andere landen door heel Europa te verkrijgen). Alle modellen hebben als ondergrond dezelfde functionaliteiten, menustructuur, bouwkwaliteiten, algemene functies en eigenschappen. De verschillen zitten in de kleuren van de modellen, de aanwezige camera (bij de VS2 en VS3 een 1.3 megapixel camera en bij de VS6 en VS7 een 2.0 megapixel camera met een hardware matige toets voor de macro modus), de mogelijkheid tot het verwijderen van covers (alleen op de VS3 en VS7), het aanwezig zijn van een flitser en een extern scherm (beide alleen VS7). Verder is alles gelijk aan de toestellen.

Tevens zijn er twee series op de Europese markt verkrijgbaar die directe afgeleiden zijn van de VS-serie (Visual Slim). Dit zijn de SA- en MX-serie. Beide series bevatten twee modellen (SA6, SA7, MX6 en MX7) en tonen aan dat Panasonic ook modellen kan realiseren met een verbeterde batterijtijd (Maxiumum Endurance MX-serie) en robuustheid (Outdoor SA-serie).

Alle genoemde producten op de VS2 en VS6 na, zijn tijdens 3GSM 2005 aan de wereld getoond. De VS2 en VS6 zagen afgelopen jaar het licht tijdens twee losse persintroducties, waarvan alleen de VS6 van belang is tijdens de review die exact over dit toestel zal gaan, maar een erg goed beeld zal geven over alle andere modellen, die dezelfde basis hebben.

· Het toestel zelf
· Oplader
· Batterij (830 mAh)
· Engelstalige handleiding

Ook qua pakket verschillen de toestellen amper, want er is eigenlijk bijna niks in de doos te bekennen waarop er een verschil zou kunnen bestaan met een ander model. De VS6, hieronder zichtbaar naast de Nokia N91, krijgt alleen de volgende punten mee, dit omdat het toestel geen verschillenbare covers heeft anders was een speciale schroevendraaier wel meegeleverd:

Erg karig allemaal; geen headset, geen datakabel en geen synchronisatie software. De handleiding mag er verder dan wel wezen, maar die is in het Engels en niet in het Nederlands. Verder eigenlijk punten die opgemerkt kunnen worden. Het had allemaal wel wat uitgebreider gemogen.