Nokia X6 review

Awards zijn er tegenwoordig in alle soorten en maten. Bij awards hoort ook een gala. Waarom dan ook niet voor mobiele telefoons moet iemand gedacht hebben. Daarom werd op 18 maart 2010 het TelecomGala georganiseerd.

De Graham Awards, vernoemd naar de uitvinder van de telefoon William Graham Bell, werden in een aantal categorieën uitgereikt. Wij reviewen vandaag uitgebreid de winnaar van de Best Music Phone 2010 award; de Nokia X6.

Awards uitreiken voor een jaar dat nog maar net onderweg is lijkt misschien een beetje voorbarig. Maar de X6 heeft wel een aantal bijzonderheden, die zeker in het oog springen. Zo is het de eerste telefoon van Nokia met een capacitief touchscreen, het toestel heeft 32GB geheugen aan boord en dankzij de ‘Comes with Music’ actie kan je een jaar lang gratis muziek uit Nokia’s eigen muziekwinkel downloaden. Concurrenten van de Nokia X6 zijn: de HTC Hero, Sony Ericsson Satio en toch ook van haar eigen XpressMusic lijn (de 5800, en de 5530).

De Nokia X6 zit in een redelijk grote doos, en het is meteen duidelijk dat het toestel ‘Comes with Music’. Want de 32GB versie heeft de Nokia WH-500 koptelefoon in de doos, die in stereo de muziek uit de speakers blaast. We waren eigenlijk best gecharmeerd van dit stukje hardware, want wanneer je de koptelefoon op hebt, hoor je geen omgevingsgeluid en alleen de muziek. Ook zit er aan het draad van de koptelefoon een afstandsbediening, zodat je op de fiets makkelijk een nieuw nummer kan opzetten. Natuurlijk, er zijn vast betere en duurdere koptelefoons op de markt, maar de WH-500 koptelefoon is beter dan hetgeen je normaal gesproken bij een telefoon krijgt. Verder zit er in de doos de 1320 mAh standaardbatterij, een oplader, een microUSB kabel, gebruiksaanwijzingen en -cd’s. Als laatste is er een boekje waar de ‘Comes with Music’ actie wordt uitgelegd en een code om de gebruik te kunnen maken van de actie.