LG Renoir KC910 review

Met trots presenteerde LG in het laatste kwartaal van 2008 het meesterwerk onder haar telefoons: de LG KC910, oftewel de LG Renoir. Het toestel combineert geavanceerde en uitgebreide camerafuncties (8.

0 megapixel) met de nieuwste multimediafuncties en een vernieuwende vormgeving. LG mikt met deze opvolger van de LG Viewty dan ook vooral op gebruikers die een goede camera in hun mobiele telefoon willen hebben en daarbij stijl hoog in het vaandel hebben staan. Wat betreft vormgeving heeft de LG Renoir veel weg van de Samsung F480 TouchWiz, die echter een camera van ‘slechts’ 5.0 megapixel bezit. Qua camera moet de LG Renoir concurreren met de Sony Ericsson C905 en de Samsung i8510 INNOV8.

Wat de LG KC910 zo uniek maakt is het opvallende beeldscherm dat zorgt voor de perfecte samensmelting tussen licht en kleur, net als bij een schilderij. Dat de naam van het toestel refereert aan de Franse schilder Renoir zal ongetwijfeld te maken hebben met de vele mogelijkheden die het toestel biedt bij het maken en bewerken van foto’s.

In deze review wordt nagegaan in hoeverre de LG Renoir werkelijk een meesterwerk in de wereld van de mobiele telefonie kan worden genoemd. Werkt het touchscreen naar behoren, is het toestel functioneel en bovenal; maakt de camera schilderachtige plaatjes?

De LG Renoir wordt compleet geleverd met lader, datakabel, headset, cd-rom met software, screenprotector en een speciaal pennetje om de touchscreen mee te bedienen, de zogenaamde stylus. Om deze stylus op te bergen is een lederen hoesje toegevoegd aan het pakket, die aan de zijkant van de telefoon vastgeknoopt kan worden. Het is jammer dat de stylus niet in de telefoon zelf opgeborgen kan worden, het hoesje hangt toch ietwat in de weg. De kwaliteit van de onderdelen is over het algemeen goed, behalve van de headset. Muziek klinkt door de headset erg mechanisch en het rubber dat om het oorstuk is geplaatst voelt niet comfortabel aan. Heel fijn is dat in het pakket een MicroSD geheugenkaart van acht Gigabyte wordt meegeleverd: laat het maken van foto’s dus maar beginnen!