Tabletverkopen gedaald in afwachting nieuwe iPad


Hoe sterk Apple de tabletmarkt domineert, blijkt eens te meer als je naar de tabletverkopen in het eerste kwartaal van dit jaar kijkt. De iPad 2 was toen nog niet op de markt, maar het was duidelijk dat er een nieuwe tablet aan zat te komen.

De cijfers die nu binnengekomen zijn, geven een overzicht van de wereldwijde tabletverkopen. Daaruit blijkt dat het aantal tabletcomputers dat over de toonbank ging in het eerste kwartaal van 2011 met 28 procent daalde. Deze daling wordt volledig verklaard door het feit dat in februari een nieuwe iPad gepresenteerd werd. Voor de presentatie verwachtten velen een nieuwe tablet van Apple, en wachtten daarom met het kopen van een iPad. Na de presentatie was de iPad 2 niet overal onmiddellijk te koop.

2011187 ipad2 white hand

De iPad heeft wereldwijd een marktaandeel van meer dan negentig procent, ver voor tablets van andere fabrikanten, die hun tablets vaak uitrusten met Android Honeycomb of Windows 7. Erg succesvol zijn deze tablets tot op heden niet. De verwachting is dat Apple aan het begin van 2012 met een nieuwe iPad komt. Een verkoopvacuum zoals dit jaar is dan weer te verwachten. Mogelijk biedt dat kansen voor andere tabletmakers.

Bron: Bgr.com



Praat mee over dit artikel