Telfort gaat winkels herinrichten
Telfort wil met de herinrichting zich vooral focussen op tarieven voor bellen en internet in plaats van de mobiele telefoons. Hiermee wil Telfort voornamelijk "mensen die geen gadgets willen" aanspreken.
Vooralsnog gaan de vernieuwde inrichting op voor nieuwe Telfort winkels. Zo zal het komende zaterdag 5 van dergelijke winkels openen in Haarlem, Den Haag, Almelo, Enschede en Rotterdam Zuidplein. Van de bestaande dertig winkels geldt dat ze voor het eind van dit jaar moeten zijn omgebouwd.
Onderscheiden van traditionele belwinkels
Telfort wil zich hiermee onderscheiden van andere belwinkels. Door de nadruk nu meer te leggen op tarieven wil het klanten aantrekken die niet willen betalen voor gadgets die ze toch niet gebruiken. Daarom zullen de nieuwe winkels voornamelijk eenvoudige mobiele telefoons aanbieden. Volgens Telfort willen klanten steeds vaker een goedkoper en eenvoudiger abonnement. "De tijd dat ze een hele zaterdagmiddag besteedden om een passend mobiel abonnement te kopen is echt voorbij", volgens Roald Hulst directielid van Telfort.
Teveel belwinkels
"Nederland heeft te veel belwinkels", aldus Hulst. "We zitten nu op het hoogtepunt wat aantal winkels betreft, het zullen er vanaf nu alleen maar minder worden." Volgens de KPN-dochter zullen voornamelijk de belwinkels van Belcompany en Phonehouse de komende jaren hun deuren moeten sluiten. Deze winkels verkopen volgens Telfort voornamelijk toestellen, waarbij het abonnement een ondergeschikte rol speelt.
Bron: FEM Business



