Sony Ericsson Xperia ray review

· 4 reacties

De Sony Ericsson Xperia ray is de nieuwste telg in de serie Xperia toestellen van Sony Ericsson. Deze zeer stijlvolle smartphone is voorzien van het Android 2.3 besturingssysteem, een 1 GHz processor en een 8 megapixel camera.

Onderscheidend is de Ray met name door zijn compacte strakke vormgeving. Ondanks de kleine afmetingen bezit het toestel echter over zeer behoorlijke specificaties. Een positionering in het hoge middensegment is dan ook zeker van toepassing. In de Xperia-lijn zit de Ray tussen de Xperia Arc en Neo in. Daar buiten mag de telefoon stiekem ook wel een beetje concurreren met de iets duurdere HTC Desire S.

Het 3,3 inch touchscreen van dit toestel betreft een Reality Display en maakt gebruik van de Sony Mobile Bravia Engine. Ook bij de camera heeft Sony een eigen staaltje techniek ingebracht. De camera heeft een Exmor-R sensor, wat tot gevolg heeft dat er beter in het donker gefilmd en gefotografeerd kan worden. Naast al deze eigenschappen is de Xperia ray een complete smartphone die van alle moderne comfort is voorzien. En dat voor de zachte prijs van ongeveer 300 euro.

De Xperia ray wordt geleverd in een compacte groenwit doosje. De inhoud bestaat naast het toestel zelf, uit een 1500 mAh Li-Ion-batterij, een USB-kabel met opzetstuk (om de telefoon te kunnen laden aan het stopcontact), een headset en een aantal gebruikersgidsjes. Op de accessoires is weinig aan te merken, behalve dat ze degelijk ogen.

Omdat het toestel slechts beschikt over 300 MB intern geheugen, wordt een 4 GB microSD-kaartje meegeleverd. Het extern geheugen is uitbreidbaar tot 32 GB.