Sony Ericsson C902 review

De Sony Ericsson C902 is alweer sinds het tweede kwartaal van dit jaar op de markt, maar is weer helemaal ‘in the picture’ aangezien dit het toestel is wat James Bond gebruikt in de nieuwe film 'Quantum of Solace'.

De Bond-film makers hebben blijkbaar een deal met Sony Ericsson want ook bij de vorige film werd een Sony Ericsson gepromoot; de K800i. Voor de review-versie hebben wij de Luscious Red versie, waar de speciale Bond-editie in Titanium Silver is.

De C902 is de opvolger van de K850i, met als belangrijkste verandering de dunnere vormgeving. De belangrijkste concurrenten zijn de N79 van Nokia en de Samsung F480 TouchWiz. De C902 is de nieuwste telefoon van Sony Ericsson in de nieuwe camera lijn, dus de cameramogelijkheden zullen in deze review uitgebreid aan bod komen met de vraag of deze telefoon de titel ‘camera phone’ waardig is. Een andere feature in deze telefoon is de auto-rotate functie waarmee je het scherm kunt kantelen, net als bij de iPhone.

Minpunt bij het in gebruik nemen van de telefoon is dat het achterklepje moeilijk open gaat. En dit is van belang, aangezien je de SIM-kaart achter het klepje naast de batterij schuift. Ook de Memory Stick Micro (M2) geheugenkaart wordt in het toestel geklikt achter het klepje. De oplader sluit je op de zijkant van het toestel aan. Ook de headset wordt aan de zijkant aangesloten, waardoor het toestel minder gemakkelijk in de broekzak past.

Wanneer de doos wordt geopend, zie je gelijk dat er veel aandacht is besteed aan de verpakking. Alles past precies in het doosje, wat het bijna een juwelen doosje maakt. In de verpakking zitten: de telefoon; de lader; een USB-kabel; een headset; de batterij (950 mAh); cd met software; de gebruikershandleiding . Alle accessoires zijn mooi afgewerkt. Ondanks dat het toestel en de accessoires van plastic zijn, ogen de materialen duurzaam.