Pebble verkocht 1 miljoen horloges, belooft nieuwe producten


Pebble kennen we als één van de meer succesvolle Kickstarter-projecten. De producten van de horlogemaker lijken in vergelijking met concurrenten als Android Wear en Apple Watch redelijk nostalgisch maar het gaat ze wel voor de wind.

Zo verkocht Pebble eind vorig jaar haar miljoenste horloge. Cijfers die we tot op heden nog niet van een smartwatch-merk hebben gezien. De vraag is natuurlijk hoe zich dat straks gaat verhouden als Apple haar eigen Watch op de markt brengt. In een interview met The Verge maakt CEO Eric Migicovsky duidelijk daarover al nagedacht te hebben.

Pebble Steel evening
De Pebble Steel

Pebble komt namelijk dit jaar met nieuwe producten en een nieuw software platform. Vooral dat laatste moet voor innovatie zorgen. In plaats van zich te focussen op apps zal dat nieuwe platform voor een totaal nieuwe kijk op de markt zorgen. Hoe en wat blijft onduidelijk maar Migicovsky verklaart dat "het lijkt niet op wat we vandaag de dag hebben, en het lijkt niet op wat je momenteel op je smartphone hebt". Ondanks die nieuwe kijk zullen apps wel gewoon mogelijk blijven op de Pebble-horloges.

Voorsprong

Het gaat Pebble ondanks de stevige concurrentie redelijk voor de wind. Het bedrijf groeide vorig jaar van 30 naar 100 medewerkers. Enkele van die kwamen over van LG's webOS-team. Ook zijn er wereldwijd zo'n 25.000 ontwikkelaars bezig met het schrijven van apps. In totaal zijn er al 6.000 apps en watchfaces verkrijgbaar. Daarmee heeft het een leuke voorsprong ten opzichte van Android Wear en Apple Watch. Of dat voldoende is als in april Apple haar Watch lanceert zal moeten blijken.

Bron: The Verge


Vermelde toestellen

Gerelateerd nieuws


Praat mee over dit artikel