NieuweMobiel.NL 2010 jaaroverzicht

· 2 reacties

Het jaar nadert zijn einde en dat betekend traditiegetrouw oliebollen, vuurwerk en de onvermijdelijke lijstjes en jaaroverzichten. Ook NieuweMobiel.NL doet een duit in het zakje en brengt je het "NieuweMobiel.NL 2010 jaaroverzicht".

2010 was het jaar van de rechtszaken, de supersnelle smartphones en nieuwe (versies van) mobiele besturingssystemen. Apple kwam met de iPhone 4, en met het nieuwe besturingssysteem iOS 4. Microsoft presenteerde Windows Phone 7 en Google updatete Android drie keer; voor de zomer kwam Android 2.2 Froyo uit, in december Android 2.3 Gingerbread. Nokia kende de nodige strubbelingen, maar liet ondertussen wel het nieuwe besturingssysteem MeeGo zien. RIM presenteerde de BlackBerry Torch 9800 met BlackBerry 6.

Meerdere fabrikanten vochten met elkaar rechtszaken uit om patenten. HTC klaagde Apple aan, na een eerdere aanklacht van Apple, en ook Nokia en Apple vochten bij de rechter om het eigendom van ideeën.

Tablets

2010 was ook het jaar van tablets. Apple veranderde het concept van een tablet-pc; de iPad van Apple is een (erg) grote iPhone, niet een kleine computer. Dat idee bleek aan te slaan, en kreeg navolging van andere fabrikanten. NieuweMobiel.NL kwam daarom met een zustersite: NieuweTablet.NL.

Er gebeurde in het afgelopen jaar nog meer. Daarom hebben wij het jaaroverzicht 2010 voor je, waarin nog eens op een rijtje staat wat dit jaar ons bracht.

Praat mee over dit artikel